El fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu El fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu

El fin del mundo

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 December 2017 | Argentinië, Ushuaia

Na een prachtige landing tussen de bergen aangekomen in Ushuaia, het vertrekpunt voor veel mensen naar Antartica. Wij houden het bij een bezoek aan de Magellan pinquin en de Papua pinquin. Prachtig om de dieren op een eiland te zien, met kleintjes in hun nest, erg schattig. We zijn terug met de boot gegaan, een tocht van 2 uur. Onderweg kom je langs een eiland met zeeleeuwen, prachtige bergen, een vuurtoren, kortom, genoeg te zien. De volgende dag zijn we vertrokken naar Tolhuin waar we op een camping hebben overnacht. In het dorpje 2 Nederlandse fietsers gesproken die al 1,5 jaar onderweg zijn. Dat is ook een manier van reizen.
Na Tolhuin zijn we de grens overgegaan bij Bella Vista. Een rustige overgang, waren al 3 dagen geen mensen geweest. Was dus snel geregeld. We zijn doorgereden naar een plek waar de king pinquins zijn. Achter een hek kon je ze bekijken, zijn een halve meter groot en lopen zo leuk. Vlak bij deze plek hebben we de tent uitgeklapt, achter een schuurtje om ons te beschermen tegen de harde wind, want waaien doet het hier. We hadden gevraagd of we hier mochten staan, was geen probleem, konden in het schuurtje koken. We waren net gesetteld, vliegen er 4 condors over ons heen.........

Volgende keer meer.......zal proberen wat foto,s te uploaden

Gr
Marieke

• 22 December 2017 - 07:21

Jan Hartman:

Hoi Marieke en Rene,

Leuk om te volgen wat jullie beleven en gaan beleven, heel veel plezier nog....

• 22 December 2017 - 07:46

Irene:

Leuk om te lezen hoe jullie het hebben! Klinkt gaaf! Geniet lekker daar

• 22 December 2017 - 08:51

Rolf :

Hey Mariekkie, Sandra(mijn Sandra ;-) ) en ik vinden het leuk jou op deze manier te kunnen volgen, gr, Rolf en Sandra

• 22 December 2017 - 10:06

Herman Groenstege:

Hee Marieke,

Fijn dat je zo geniet.

Hier alles onder controle.

Ben benieuwd naar de foto's

Be carefull

gr

Je onderdaan Herman

• 22 December 2017 - 12:06

Sandra ( Niet Van Rolf:

Hoi Marieke,

Heerlijk om te lezen hoe je het avontuur beleeft.
    Wat een mooie foto's. Deze week is Frozen planet op tv... bedenk jou steeds in het plaatje

• 24 December 2017 - 20:41

Herma En Johannes:

Hallo Marieke en Rene

Wat zien jullie weer prachtige dieren en landschappen.Om jaloers van te worden.Hier is het al weken bewolkt.December heeft ons tot nu toe 8 uren zon gegeven.Prettige kerstdagen.

liefs Herma en Johannes