Torentjes - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu Torentjes - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu

Torentjes

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 December 2017 | Chili, Torres del Paine

Na de pinquins was het tijd voor wat anders. We zijn in Porvenir met de ferry overgestoken naar Punta Arenas. Hier hebben we overnacht in een appartement met een heerlijk bed. De volgende dag nog op een prachtige begraafplaats gelopen. Daarna vertrokken naar Torres del Paine. Dit is een ruig natuurlandschap met hoge bergen. Je kan er dagenlang hiken, ja Elleke, ik ben helemaal into de hike. Maar wij hebben voor een dag trip gekozen, een wandeling van 4 uur naar de beroemde torens van Torres del Paine en uiteraard weer 4 uur terug. De eerste 1,5 uur is redelijk bergopwaarts, daarna 1,5uur lekker door het bos om vervolgens het laatste uurtje nog even flink af te zien. En het waait als een gek daar boven. Maar als je er eenmaal bent, echt prachtig, zie ook de foto's. Helaas had Rene zich verstapt en hebben we iets langer over de terugweg gedaan, zijn knie is nog steeds pijnlijk. We hebben 3 nachten in dit park doorgebracht en zijn vandaag vertrokken naar El Calafate wat weer in Argentinie ligt. Later meer!

• 26 December 2017 - 13:09

Elleke:

Prachtig foto's Mariek!!
    Kreeg nu wel de mail dus heb je verslagen gelezen. Leuk leuk!!
    XX

• 27 December 2017 - 09:46

Herman Groenstege:

bedoel je hikken Marieke?

Kun je overigens je vriend niet dragen?

Veel plezier verder

gr