In de wolken - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu

In de wolken

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Januari 2018 | Argentinië, El Chaltén

Voor iedereen een gelukkig nieuw jaar!! Het is alweer even geleden maar we zitten vaak op plekken waar geen internet is, vandaar dat ik een beetje achterloop met de belvenissen. Na El Calafate zijn we doorgereden naar El Calten in Argentinie. Toen we aan kwamen rijden was het prachtig weer en zag je de Fitz Roy, ook weer een hoge berg waar je naar toe kan. We zijn gelijk naar het toeristencentrum gegaan en de meneer daar gaf aan dat morgen heel vroeg het weer nog oke zou zijn, maar vanaf 14:00 uur zou het bewolkt worden. Daarna werd het echt slecht weer, dus ik dacht, dan morgen maar vroeg uit de veren. Rene zou niet mee gaan ivm zijn knie, dus om kwart over 5 ging mijn wekker en om 6 uur begon ik met de klim. Het is een tocht van 10 km heen, waarvan de eerste 3 km bergopwaarts, daarna 6 km door het bos en de laatste km via een bijna droge waterval omhoog. De zon scheen, alleen bj het eerste uitkijkpunt zag ik al dat Fitz in de wolken was, maar ik dacht, ik ga toch verder, want het was een mooie wandeltocht. Meerdere mensen liepen ook verder. Naar 2,5 uur aangekomen bij het steile stuk. En toen begon het, het waaide, regende licht, en stijl dat het was!! Ik had het idee dat ik een uur lang een trap op liep. Je kijkt dan omhoog en ziet hoever en hoe hoog het jog is, om de 5 minuten moest ik op adem komen. Maar, doorzetter die ik ben, na een uur afzien was ik er, wederom een meer onderaan de rots, maar geen rots te zien door de wolken. Ik ben uit de wind gaan zitten, heb een broodje gegeten en na een half uurtje ben ik weer naar beneden gegaan, wat een stuk makkelijker ging gelukkig. Ben blij dat ik het heb gedaan, prachtig uitzicht, ondanks de bewolking.
Na El Calten zijn we naar Estancia La Angostura gereden, een boerderij aan de Ruta 40. Hier stonden we tussen de flamingo's, paarden, schapen en ganzen. We hebben gegeten bij de mensen op de boerderij en zaten aan tafel met nog 4 andere Nederlanders, toevallig. De volgende dag zijn we naar Guave de los Manos gegaan, een overhangende rots met allemaal rotstekeningen, zie foto's. Een prachtige vallei waar we op een beschutte plek konden overnachten met de auto. Heel rustig, mooi uitzicht, zonnetje en bijna geen wind. Later kwam er nog een camper bij staan met Fransen. Het wild kamperen is toch het mooiste.......
De rest van de reis vertel ik later, nu eerst een ticket boeken naar Buenos Aires, want het einde is alweer in zicht helaas!

  • 02 Januari 2018 - 15:27

    Johannes Kremer:

    Hoi Marieke en Rene

    Ook een gelukkig nieuwjaar.Wat een gevaarlijke klim!Zie foto schrijf je maar ik kan ze niet ontdekken.Van de berg gevallen? Tot zondag.

    liefs Herma en Johannes

  • 02 Januari 2018 - 17:01

    Marjolein:

    Hi lieve Marieke, voor jou ook een heel gelukkig nieuwjaar! Wat een fantastische reis! Leuk om je verslagen te lezen. Nog veel plezier voor de komende dagen en alvast een goede reis terug.
    Liefs

  • 03 Januari 2018 - 21:13

    Marieke Kremer:

    Het uploaden van de foto,s gaat wat moeizaam, ik hoop dat het nog lukt....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Maart 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 27953

Voorgaande reizen:

14 Juni 2022 - 27 Juni 2022

IJsland 2022

16 December 2017 - 06 Januari 2018

Patagonië

20 Oktober 2015 - 16 November 2015

India

02 April 2013 - 01 Oktober 2013

Afrika4x4

Landen bezocht: