Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu

Zambia

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Mei 2013 | Zambia, Livingstone

Na het prachtige Chobe te hebben verlaten, gingen we met de ferry naar Zambia. Eerst uitchecken bij de douane in Botswana. Daarna op een kleine ferry, met een vrachtauto en nog 3 zuid Afrikanen die we in Maun (Botswana) hadden ontmoet. Toevallig dat je dan met hun op de ferry zit. Na een overtocht van maar liefst 20 minuten kwamen we aan in Zambia. Wat een gekkenhuis bij de grensovergang. Er staan ongeveer 30 mensen je op te wachten om de auto te wassen, uiteraard hebben ze allemaal een ziek kind waar ze voor moeten zorgen. Dan heb je nog de mensen die je souvenirs willen verkopen, een stuk of 5 maar, er was nog iemand die zijn eieren aan me kwijt wilde. Bij de douane een visum gekocht, maar daar bleef het niet bij. Je moet wegenbelasting betalen, geld voor je auto, verzekering, ga zo maar door. Jullie begrijpen dat ons budget hierdoor nogal mager wordt, dus we hebben de afgelopen dagen geleefd op water en brood.
Na ongeveer 1,5 uur was alles geregeld en zijn we naar Livingstone gereden, ongeveer een half uurtje van de grens. Daar staan we nu op de camping, samen met nog een andere meneer, toevallig een Nederlandse arts die hier al 30 jaar in Afrika woont en werkt. Hij doet ons denken aan de man van de reclame van de Melkunie koeien. Heel vriendelijk, maar zeer verward af en toe maar ook weer heel veel humor.
Vandaag zijn hebben we geraft op de Zambezi rivier, bij de Victoria Falls. Ik wilde eerst niet, aangezien het mij verschrikkelijk leek om over de kop te gaan met de boot in een kolkende rivier, maar het meisje van de touring was erg overtuigend en ze was 2 meter kleiner dan ik en had het al vaak gedaan, dus deze angsthaas heeft zich over laten halen. De eerste twee stroomversnellingen vond ik verschrikkelijk, gingen ook bijna om, maar daarna werd het iets rustiger en kon ik een beetje genieten. Uiteraard was het goed en veilig geregeld. Er zijn twee jongens die in een kanootje voorop gaan om je uit het water te halen als je erin kukelt, en nog een die achter de boot kanoot, dus er kan weinig gebeuren. Je moet rustig blijven, aldus de stuurman. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, maar het hoeft voor mij geen tweede keer. Rene daarin tegen vond het uiteraard geweldig.
Nu een beetje kleren wassen, straks koken (pasta) en een beetje relaxen. Gaan morgen naar de Falls en zullen overmorgen waarschijnlijk in Malawi terecht komen. Hier gaan we even een paar dagen relaxen, niet rijden, budget technisch ook nodig, want de diesel gaat hard met deze wegen.
Gebeuren er eigenlijk nog dingen in Nederland, volg af en toe Nu.nl maar het gaat een beetje langs me heen, so let me know!

Tot snel!

  • 09 Mei 2013 - 19:21

    Elleke:

    Leuk Mariek om allemaal te lezen. Klinkt echt super!! Fijn dat ik vanmorgen je stem even heb gehoord. XX geniet ervan

  • 09 Mei 2013 - 22:14

    Herma En Johannes:

    Hoi Marieke en Rene
    Wij hebben vandaag zebrá's,giraffes,haaien,flamingo's,olifanten en gorilla's gezien-------------(in Blijdorp)
    liefs Herma en Johannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Afrika4x4

Van Zuid Afrika terug naar Nederland rijden

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Heet Sudan

07 Augustus 2013

Gelada

07 Augustus 2013

Danakil Depression

18 Juli 2013

The road to hell

11 Juli 2013

Gorilla's
Marieke

Actief sinds 20 Maart 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 28008

Voorgaande reizen:

14 Juni 2022 - 27 Juni 2022

IJsland 2022

16 December 2017 - 06 Januari 2018

Patagonië

20 Oktober 2015 - 16 November 2015

India

02 April 2013 - 01 Oktober 2013

Afrika4x4

Landen bezocht: