Hotel Rwanda - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu Hotel Rwanda - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Marieke Kremer - WaarBenJij.nu

Hotel Rwanda

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Juni 2013 | Rwanda, Kigali

Zijn vandaag naar Hotel de Mille Collines geweest. Dit is het hotel waar tijdens de genocide vluchtelingen werden verstopt/ opgevangen door de manager, een Hutu. Hier is een film over gemaakt, genaamd Hotel Rwanda, vast wel bekend. Wij zijn hem aan het kijken op de laptop. Het hotel in de film is niet hetzelfde hotel, dat is opgenomen in Zuid Afrika.
Ik merk dat ik er erg bij stil sta, terwijl ik in 1994, ik was 20 (voor sommigen was ik toen 10 ;) ) er helemaal geen aandacht aan schonk, het ver van m'n bed idee.
Gelukkig ook leuke dingen hier. We zijn naar een markt geweest. Je komt aanrijden en gelijk,ongeveer twintig jongens om je heen die allemaal willen dat je je auto op hun plek zet. I take care of your car mama ( ja Dennis, hier word ik ook mama genoemd). Ze gaan ruzie met elkaar maken over waar de auto moet staan. Uiteindelijk hebben we de auto eegens veilig geparkeerd bij een winkel met bewapende bewaking. Het is ons huis dus alles zit erin dus hij moet veilig staan.
De markt was leuk. Er is van alles te koop. Een gedeelte is net de Gamma, alleen dan wat minder geordend, een ander gedeelte is een naaiatelier, verderop alleen maar kleuren van groente en fruit.
Nu zitten we heerlijk op gemak bij het huis van het Belgisch stel te internetten. De huisvrouw, zo noem je in Belgie de huishoudster heeft vanmorgen pizza gemaakt, dus die ga ik zo verwarmen, lekker makkelijk. De tent is slaapklaar en mugvrij, want die zitten hier voldoende. Voor het slapen gaan nog even een stukje film kijken, en morgen gezond weer op, ja, die Sonja Barend had een mooie oneliner.
Probeer nog even wat foto's te uploaden, maar misschien wordt dat ook morgen.
El, ik heb je al een paar keer geprobeerd te bellen maar krijg constant je voicemail. Ikrobeer het morgenvroeg weer en anders morgenavond.

Marieke

  • 15 Juni 2013 - 11:07

    Elleke:

    Ja, ik had het door. Vond het al een beetje spookachtig... hoor je gauw! XX veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Afrika4x4

Van Zuid Afrika terug naar Nederland rijden

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Heet Sudan

07 Augustus 2013

Gelada

07 Augustus 2013

Danakil Depression

18 Juli 2013

The road to hell

11 Juli 2013

Gorilla's
Marieke

Actief sinds 20 Maart 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 27998

Voorgaande reizen:

14 Juni 2022 - 27 Juni 2022

IJsland 2022

16 December 2017 - 06 Januari 2018

Patagonië

20 Oktober 2015 - 16 November 2015

India

02 April 2013 - 01 Oktober 2013

Afrika4x4

Landen bezocht: